Tuesday 20 March 2012

Portrait



Roti(yang berasal dari perkataan bahasa sanskerta merupakansatu kumpula makanan ruji yang disediakan dengan dibakar, dikukus, atau digoreng doh yang mengandungi paling kurang tepung dan air. Garam diperlukan dalam kebanyakan kes, dan bahan penaik boleh digunakan.


Nabi Muhammad SAW pernah bersabda. "jangan potong roti dengan pisau. Hormatilah roti itu dengan memotong dengan tanganmu kerana Allah menhormati roti itu. 

ROKOK adalah silinder dari kertas berukuran panjang antara 70 hingga 120 mm (variasi bergantung kepada negara) dengan diameter sekitar 10mm yang berisi daun-daun tembakau yang di cacah. Rokok dibakar pada salah satu hujungnya dan dibiarkan membara agar asapnya dapat dihirup melalui mulut pada hujung yang lain.




Awal mula perkembangan muzik Rock di Malaysia ialah berkembang pada akhir tahun 1980-an. Pasa saat tersebut, muncul kumpulan kumpulan rock tempatan sebagi hasil dari bahang budaya muzik rock barat. Muzik barat yg terkenal ketika itu seperti Led Zeppelin, Van Halen, Deep Purple, Black Sabbath.Dari sinilah segalanya bermula apabila satu persatu band ditubuhkan yg berteraskan muzik rock.




Lubang Hidung merupakan bahagian badan pada manusia  dan haiwan vertebrat untuk mencium atau menyedut udara, terdapat pada bahagian muka atas sedikit pada mulut.




Pengembaraan paling jauh adalah perjalanan kita menghadapi liku-liku kehidupan di maya ini.
Mendesak dan meminta kita menjadi insan yang tabah demi mengecapi setitik madu kebahagiaan yang manis.
Nikmatilah ia selagi kita mampu mendapatkannya. Dan, jangan sesekali berputus asa, andai tiba-tiba kita tertelan hempedu yang pahit. Kerana itu adalah penawar yang akan memberi kita segunung kekuatan untuk kita meneruskan pengembaraan hakiki ini.




   Rasulullah saw bersabda: 
Hati orang tua masih saja muda dalan 2 hal: cinta dunia dan panjangnya angan-angan.
(Hadith riwayat Bukhari)



















No comments:

Post a Comment